21. březen - 26. březen 2013

3. dubna 2013 v 17:51 | Emm |  →My diary
V tento termín, kterému předcházelo minimálně týdenní vyšilování, jsem byla mimo Českou republiku, jelikož jsem si konečně splnila a odškrtla jednu položku ze seznamu míst, které bych v budoucnu ráda (minimálne jednou) navštívila. A to konkrétně Anglii, zejména Londýn, která na mém pomyslném seznamu byla už od nepaměti. :)

Jednalo se o školní poznávací zájezd, kdy nejmenovaná agentura třemi autobusy nabrala několik skupinek lidí z různých škol z mnoha přilehlých měst.
Plánovala jsem si to už od podzimu minulého roku, takže si jistě dovedete představit, jak moc jsem se těšila. Dokonce jsem samým nadšením nemohla ani dospat.. Obrazně řečeno, samozřejmě. :D :)
Avšak balení, které tomu den před odjezdem předcházelo, bylo velice zajímavé. Snažila jsem se nic nezapomenout doma, mít s sebou něco navíc pro strýčka příhodu a ještě si nechat místo na koupené věci, se kterými jsem počílala, takže si dovedete představit ten loďák, který jsem si s sebou brala. :D Můj milovaný kufr, který se mnou cestoval na dovolenou k moři poslední dva roky, ještě nikdy předtím nebyl tak přeplněný! A to prosím pěkně na dovolenou jezdím vybavená až až, obzvlášť co se knih, bot a samozřejmě hlavního oblečení týče! Taťka byl jediný, kdo ho uzvedl bez problémů, tudíž není třeba dále nic vysvětlovat.

Všichni jsme se seskupili na místě srazu, kam pro nás přijel autobus, kterým jsme následně vyrazili směr Německo, Belgii, Nizozemsko a Francii. Měli jsme půjčený autobus od 'Viktorky', takže naprosto stylový a i pěkně vybavený. Ti si ale jezdí pohodlně, říkali jsme si společně s tím, že jim budeme při nejbližším zápase fandit. :D :))
Pan průvodce byl neutahatelný a neunavitelný, takže nebylo divu, že stále mluvil mluvil mluvil mluvil mluvil mluvil a mluvil a dokonce nás po třetím dni upozorňoval, že mluví i ze spaní. Nedovedete si představit, jak jsme byli nadšení!.. Ale i když některé věci/historky za dobu pobytu opakoval třeba čtyřikrát za den, tudíž jsme již přesně věděli, co chce říct a dokonce si sami jeho věty v duchu dokončovali, byl velmi příjemný a opravdu toho hodně věděl, což bylo smaozřejmě plus. Dokonce pro nás i připravil během dlouhé cesty autobusem zábavu ve formě sledování filmů a několika písniček, ke kterým jsme dostali texty a zpívali je doslova do zblbnutí. Obzvlášť Queeni se nám zalíbili, že.. :D :))

První den jsme tedy procestovali. Zastávky u benzinky, záchodové a dokupující pauzy, co dvě hodiny byly prospěšné, ale zároveň nám také znemožňovali usnout byť jen na okamžik. To se nám tak na půl hodinky - ano, jeli jsme téměř nonstop i následující den, jelikož jsme si odpočinuli zhruba tak na půl hodinky - povedlo, tedy spíše jsme jen zavřeli oči a snažili se odpočívat, když ne usnout, ale hned na to jsme museli jít na pasovou kontrolu u Eurotunelu, kterým jsme jeli. Tam jsme tedy na okamžik zamhouřili oči, ale poté už jsme se probudili do nového dne. Tedy spíše noci.

V šest hodin ráno druhého dne jsme do zcela prázdného, tmavého a nočního Londýna vpochodovali nevyspalí a zlámaní, ale zároveň také nadšení. I když to počasí, které jsme chytli nám zrovna moc našení nepřidalo. Pršelo a foukat tak silný vichr, že jsme při úsecích, kdy jsme šli u Temže mysleli, že nás to strhne někam do prčic...
Ale světe div se, přežili jsme to a kolem půl osmé jsme se dostali na meeting point, kam si pro nás přijeli rodiny, které si nás rozebraly.
K našemu štěstí jsme s kamarádkou byly u úžasně milé a příjemné paní, která měla jedenáctiletou dcerku, se kterou jsme si skvěle popovídaly. :-)
V domě bylo čisto, krásně to tam vonělo a co jsme také jenom uvítalo, nádherně teplo! :-) Jiní měli prý zimu jako na Aljašce, že jim dokonce připadalo vyndané jídlo jako z mrazáku, ale my dvě jsme měly to štěstí, že jsme získaly opravdu úžasnou rodinu. :)

Třetí den nás po snídani paní odvedla na meeting point, kde se s námi familiárně rozloučila a odkud se jelo objevovat památky Stradfordu, kde se narodil William Shapespeare a viděli mnoho dalších zajímavých míst. I přes nepříznivé počasí, čvachvající sníh, jsme si užili plno legrace a celkově se skvěle bavili. :) Fotek je tolik, že nevím, co dříve ukazovat. :-))

Čtvrtý den jsme navštívili další památky (pokud bude čas, specifikuji) a ve foťácích se nám nahromadilo plno nových fotografií, které nám budou celý výlet i pobyt v Anglii připomínat. :)

Pátý den byl poslední den, který jsme ráno trávili u rodiny, takže jsme se nasnídali, rozloučili a paní domácí nám zavolala taxi, abychom se nemusely tahat se zavazadly (přeplněný kufr, ještě přeplněnější batoh a nějaké tašky s věcmi). Poté jsme se již nalodili na meeting pointu do autobusu a připravovali se na celý den, kdy bylo také hrozné počasí, jež jsme trávili na nohou, jelikož si řidiči museli udělat povinnou pauzu a pořádně se devět hodin před cestou vyspat. Takže jsme pochodovali po Londýně a chybějících památkách, abychom si rozšířili obzory.
Večer jsme si zašli do čínské restaurace, abychom se pořádně najedli a během posledního rozchodu dokoupili poslední drobnůstky z řad suvenýrů a dárků domů, prošli se nocí k Big Benu, jež se přejmenoval na počest Alžběty II. a kousek od London Eye jsme nemohli uvěřit tomu, jak rádi vidíme Viktorku. Znavení, ale spokojení jsme se tedy usadili, zazpívali si, pustili si film, zastavili na benzince a usnuli na dlouhých šest hodin v Eurotunelu.

Šestý den jsme započali pauzou, kde jsme provedli ranní hygienu, nakoupili si snídani a vrátili se do autobusu, abychom byli co nejdříve doma.
Musím říci, že to byl nezvyk po šesti dnech, ale těšili jsme se. Zejména na lepší počasí, kterého jsme se dočkali, jelikož tam bylo mnohem hnusněji, než tady.. A to je co říci, když se podíváte na teploměr tady. Brr.

Domů jsme přijeli nejen s novými zážitky, ale i kamarády a plno historkami a vzpomínkami. :) I přes to hrozné počasí jsme si to všichni užili, i když jsme někdy mysleli, že budeme mít omrzliny. :D
Příští rok se tedy opět těším, jelikož si další zájezd do Anglie nenechám ujít! :) A rozhodně nejsem sama.. :))

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.